text.skipToContent text.skipToNavigation

Er zijn wanneer het erom gaat

DSG vertrouwt ook voor de longtail op Breemes 

 

DSG uit België geldt als allround dienstverlener in industriële elektriciteit. Het bedrijf biedt klanten maatwerk, al is het daarvoor wel afhankelijk van beschikbare én tijdig geleverde onderdelen. Lastig? Niet wanneer je blijft focussen op waar je zelf in goed bent. En de zoektocht naar producten in de longtail uitbesteedt aan een partner als Breemes, met flink wat tijdwinst als resultaat.

 

Wie onderscheidt zich nog met wat zoveel anderen ook kunnen? Jezelf laten zien wanneer het er écht om gaat, daarin schuilt vandaag de dag de toegevoegde waarde. Bij DSG beseffen ze dit maar al te goed. Noem het bedrijf in Aartselaar, onder de rook van Antwerpen, gerust een specialist in elektriciteit. DSG ontwerpt, assembleert en plaatst elke willekeurige installatie, van laag- tot en met hoogspanning. Metingen, keuringen, maar net zo goed verhuur via dochterbedrijf GENS Rental: het bedrijf doet het allemaal. En dat voor een breed scala aan opdrachtgevers, die vertrouwen op een bedrijf dat ze volledig ondersteunt bij nagenoeg alles rondom energie en elektriciteit. Zaakvoerder Jef van den Brande vertelt erover met gepaste trots.

​​​​​​​ “We werken veel in de haven, maar zijn ook meer en meer actief in de tuinbouw. Juist in die sector nemen innovaties zoals ledverlichting een hoge vlucht. En dat past ons wel: we gaan graag voor die speciale klussen, voor opdrachten waar een ander niet zo snel aan begint.”

 

“We gaan graag voor die speciale klussen” 

Aanpakken. No-nonsense. Er staan wanneer de nood aan de man is. Het maakt DSG tot de organisatie die het vandaag de dag is. Basis is de afdeling Projecten, die zich onder andere richt op de nieuw- en ombouw van bedrijven. Maar gaat het daar om opdrachten met een planning voor de langere termijn, zo zijn er ook klantbehoeften die vragen om snel te schakelen. Om flexibel alle zeilen bij te zetten en in korte tijd de klus te klaren. Denk bijvoorbeeld aan het verhelpen van een storing, waarvoor klanten dag en nacht terechtkunnen bij DSG. Ook dan laat het bedrijf zich graag zien, met een afdeling Service die volgens central purchaser Erwin Heesen steeds belangrijker wordt.

“Projecten worden complexer, klanten hebben zelf lang niet altijd voldoende kennis rondom elektriciteit. Dus nemen wij ze hun zorgen uit handen, met een zo breed mogelijk dienstenpakket.” 


Ondersteunen onder druk

Juist met zo’n serviceafdeling kan DSG de klant niet lang laten wachten. Een oplossing in korte tijd is noodzaak, de klant wil vooruit. DSG maakt er volop werk van. En zoals het bedrijf die service verleent aan opdrachtgevers, zo verwacht het dat ook van zijn leveranciers. “Zij moeten mee kunnen met wat wij doen”, vertelt Jef.

“Het gaat ons niet eens zozeer om onderdelen tegen gunstige prijzen, maar vooral om ondersteuning wanneer hier de druk erop staat. Er dan daadwerkelijk zijn, dát is waar we als DSG op willen vertrouwen. Zie daar dan ook de basis van onze samenwerking met Breemes. Ik zie die niet zozeer als een relatie tussen opdrachtgever en leverancier, maar veel meer als een partnership. Breemes begrijpt onze belangen.”


“Onze partners moeten mee kunnen met wat wij doen” 

Is een product niet beschikbaar, dan kost dat een bedrijf al snel veel zoekwerk. Sterker, uit onderzoek blijkt dat veel bedrijven zo’n 80% van hun werkzaamheden spenderen aan artikelen die slechts 20% van de totale waarde omvatten. Nu geldt die situatie lang niet altijd voor DSG, maar toch, als central purchaser kent Erwin het belang van tijdige leveringen maar al te goed.

“Is een product niet beschikbaar, dan kan het niet zo zijn dat een leverancier ons daar pas na twee weken van op de hoogte brengt. In plaats daarvan hoor ik graag zo snel mogelijk welke alternatieven er zijn, zodat wij verder kunnen. Uiteindelijk komt alles neer op duidelijke levertijden, tijdige leveringen en heldere afspraken. En dat alles biedt Breemes. Het bedrijf vormt een verlengstuk van onze inkoop, wat ons veel tijd bespaart.”


Kwestie van mentaliteit

Het is dan ook dat zoekwerk waarmee Breemes zich graag onderscheidt, vertelt vestigingsmanager Kurt Colin.

“We willen dat klanten ons waarderen om onze service en correcte manier van werken. En met die drive nemen wij op onze beurt onze partners daarin mee. Vertrouwen, open communicatie, een stap extra om tóch dat product te vinden: het is allemaal zoveel belangrijker dan de scherpste prijzen. In dat opzicht verschillen we qua mentaliteit niet zoveel van een klant als DSG. Dag en nacht paraat om snel en accuraat te werken: volgens mij vormt dat een sterke symbiose.”


Jef beaamt Kurts woorden en voegt er graag nog wat aan toe.

“Want we werken niet zozeer met het bedrijf Breemes, maar vooral met de ménsen van het bedrijf. We kennen elkaar goed, durven zaken naar elkaar toe uit te spreken. Dat persoonlijke; ik ben ervan overtuigd dat het onze samenwerking alleen maar beter maakt.”
 

DSG: energising the world

DSG telt twee vestigingen: de ene staat in het Belgische Aartselaar, de andere in Etten-Leur in Nederland. Ook verhuurbedrijf GENS Rental behoort tot de bedrijvengroep, die in totaal 80 medewerkers omvat. Waar DSG installaties ontwerpt, assembleert en plaatst, heeft GENS Rental voor maar liefst 500 megawatt aan trafo’s in de verhuur. Zo bezien omvat de bedrijvengroep het hele spectrum voor elektriciteit, van laag- tot en met hoogspanning. En dat inclusief de twee diagnosewagens met de benodigde meetapparatuur, die onder andere zicht biedt op de levensduur van kabels en installaties. Met zoveel expertise in huis is DSG de partner voor tal van opdrachtgevers, uiteenlopend van de Vlaamse overheid tot en met de petrochemie en haven. Energising the world: het is niet voor niets de slogan van DSG. 

Wellicht bent u ook hier in geïnteresseerd:

Technische Support Desk
Maak kennis met onze Technical Support Desk. Hier werken productspecialisten. Echte techneuten, met diepgaande kennis van leveranciers, industrieën en toepassingen. Ze zijn ervaren, geven onze trainingen en kennen de praktische uitdagingen van machinefabrikanten en industriële eindgebruikers. En naast dat alles: ze zijn er voor u. Klaar om uw vragen te beantwoorden. Of u direct te helpen wanneer de situatie daarom vraagt.
lees hier verder
Engineering support
itsme Industrial Automation kent uw wereld. Dat stellen we niet alleen, dat laten we ook zien. Wanneer we bij u langskomen wachten we niet af, maaritsme Industrial Automation kent uw wereld. Dat stellen we niet alleen, dat laten we ook zien. Wanneer we bij u langskomen wachten we niet af, maar ondernemen we actie en gaan we voor u aan de slag. Dat proactieve typeert ons. En hoe dat uitpakt, blijkt onder meer uit onze diensten voor engineering support.
lees hier verder

Deze productgroepen zijn wellicht ook interessant voor u:

Ontdek onze competenties, services en oplossingen voor uw succes: